Comunicat de presa-model

Mediul online iti ofera in ziua de astazi oportunitati nelimitate in ceea ce priveste promovarea unei afaceri. Una dintre modalitatile eficiente de a-ti prezenta afacerea si produsele pe internet este redactarea unui comunicat de presa. Model de comunicat gasesti chiar in acest articol.

Exista o multime de site-uri dedicate pentru publicarea acestui tip de materiale, prin intermediul carora iti poti promova afacerea, produsele sau serviciile oferite clientilor si colaboratorilor tai. Asadar, cauta cea mai potrivita varianta pentru tine.

 

Ce este un comunicat de presa – comunicat de presa definitie

Un comunicat de presa este un material informativ, redactat in scris sau inregistrat, care se adreseaza in general unei comunitati de jurnalisti, avand ca scop transmiterea spre preluare a  unor informatii cu valoare de stire.

Prin astfel de comunicate companiile, autoritatile sau orice alta entitate comunica jurnalistilor un eveniment sau o informatie de interes, cu scopul ca aceasta sa fie difuzata ca stire, catre publicul larg.

In mediul online exista insa unele site-uri specializate pentru publicarea acestor tipuri de materiale. Prin acest pas, poti evita astfel etapa de relationare cu o agentie de presa, putand publica direct online comunicatul. Astfel vei putea impartasi informatiile interesante cu cei din grupul tinta intr-un mod mult mai rapid si mai transparent.

Daca vrei sa postezi comunicatele tale de presa pe site-ul Comunicate-PR.ro, vezi pachetele sau cere o oferta personalizata.

 

Ce trebuie sa contina un astfel de material pentru a fi de impact? Cum scrii comunicate de presa online eficiente?

Fiecare comunicat de presa, fie ca este online sau in format printat, fie ca este in scris sau chiar inregistrat, trebuie sa respecte o anumita formula, un anumit tipar, pentru ca acesta sa atraga atentia si sa produca un impact pozitiv.

Exista cateva elemente standard pe care orice model de comunicat de presa trebuie sa le contina: 

– titlu comunicat

– lead / paragraf introductiv 

– corp comunicat / 2 – 3 paragrafe explicative 

– informatii oficiale despre emitent 

– date de contact 

– optional mai poti include si un call to action, daca ai ca scop atragerea umor leed-uri, a unor cititori care sa te contacteze 

 

 

Ce trebuie sa contina fiecare parte a unui comunicat de presa model?

Daca vrei cu adevarat sa redactezi un comunicat de presa model, pe care toata lumea sa-l preia si acesta sa se viralizeze rapid, iata ce trebuie sa iei in calcul la fiecare dintre etapele mentionate mai sus.

– Titlul intotdeauna trebuie sa fie scurt. Foloseste maxim 7 cuvinte, circa 50 – 70 caractere.

– In lead, in paragraful cel mai important din comunicat, raspunde obligatoriu la intrebarile: Cine? Ce? Unde? Cand? Ofera informatiile generale si importante despre ceea ce doresti sa comunici.

– In urmatoarele doua paragrafe explica si ofera detaliile, raspunzand la intrebarile Cum si De ce?

– Iar mai apoi ofera informatii despre companie / asociatie, care sa te prezinte intr-un mod favorabil, sa creasca autoritatea si sentimentul de incredere a cititorului in compania sau entitatea pe care o reprezinti

– nu uita sa oferi si datele de contact, un numar de telefon si o adresa de email la care poti fi contactat fie tu, fie o persoana, un reprezentant oficial care se va ocupa de gestionarea relatiei cu presa / clientii / colaboratorii / cei interesati. Ofera si un nume al acestei persoane si functia sa in cadrul organizatiei.

– Iar in final, daca doresti si crezi de cuviinta, apeleaza la un indemn la actiune – acest lucru se preteaza mai ales unui model de comunicat de presa online, publicat direct pe o platforma de profil.

 

Comunicat de presa model – ce tipuri de comunicate de presa exista?

Poti alege sa redactezi diferite tipuri de comunicate de presa, cu scopuri diferite. In acest articol iti vom oferi si exmeple practice despre cum ar trebui sa arate un comunicat de presa model, asa incat acesta sa aiba impact si sa formeze o imagine pozitiva asupra afacerii tale.

 

Model comunicat de presa eveniment

Pentru mediul online, exista comunicate de presa special concepute pentru evenimente. Acestea au ca scop prezentarea unei lansari de produs sau informarea publicului cu privire la o conferinta, la desfasurarea unui eveniment. In principal, un astfel de comunicat se va axa pe detaliile asupra locului de desfasurare a evenimentului si asupra orei la care se desfasoara actiunea.

Iata un exemplu:   

EVERTIM lanseaza noul produs X-Shyne

Vineri, 9 august, 2020, in cadrul Galei de Prezentare a Inventiilor Tehnologice din Bucuresti, Evertim va lansa in premiera, la Mega Mall Bucuresti, noul produs X-Syne pentru ingrijirea corpului. 

Acest produs va revolutiona gama de aparate de ingrijire si remodelare corporala EVERTIM. Iar produsele vor fi disponibile in magazinele partenere, imediat dupa eveniment. 

EVERTIM este un lider pe piata produselor de infrumusetare si sanatate, cu peste 20 de ani de experienta internationala. Produsele X-Shyne vor reprezenta investitiile si know-how-ul acumulat de-a lungul timpului, facand loc unei noi generatii de aparate de ultima ora in aceasta arie. 

Contact

Miron Alexandrescu 

PR Manager 

0231 245 560 

pr@evertim.co.uk 

 

 

Model comunicat de presa de informare

Acest tip de comunicat este unul oficial, folosit pentru informarea publicului tinta cu privire la un subiect de interes. Aceste comunicate sunt folosite de obicei de catre autoritati, pentru informarea cetatenior cu privire la diverse evenimente sau stiri de ultima ora.

Un exemplu concludent poti gasi aici:

RADET va intrerupe apa din cauza unor defectiuni tehnice

In perioada 02 – 05 octombrie 2019, municipiul IASI va fi deconectat de la serviciile de alimentare cu apa potabila, in cadrul unor manevre de revizie efectuate de compania RADET. 

Din cauza unor defectiuni tehnice este necesara interventia specialistilor, iar serviciul de alimentare cu apa va fi repornit imediat dupa rezolvarea acestor defectiuni. 

RADET – calitate si eficienta in administrarea retelelor de apa potabila si menajera. 


Contact RADET

Radu Stefanescu 

PR Manager 

0245 670 900

office@radet.ro 

 

 

Model comunicat de presa de pozitionare (luare de pozitie)

Acest tip de document este folosit in general de catre asociatii sau de catre companii, pentru a-si demonstra pozitia oficiala fata de un incident, de o intamplare sau fata de anumite opinii de interes colectiv. Aceste comunicate de presa mai pot fi folosite si in perioadele de criza, de catre companii care doresc sa gestioneze o criza de imagine si isi releva pozitia in fata publicului in mod oficial.

Uite aici un exemplu:

XDC Curier isi cere scuze pentru neplacerile create si promite despagubirea consumatorilor!

Compania XDC Curier isi asuma raspunderea totala asupra intarzierii livrarii coletelor din data de 24 decembrie 2019, pe intreaga raza a judetului Brasov si confirma planul de actiuni de despagubire a tuturor celor implicati. 

In urma unui incident neplacut din 23 – 24  decembrie 2019, inregistrat in cadrul sediului XDC Brasov, compania a fost nevoita sa amane livrarea coletelor pe toata suprafata judetului, in ziua de 24 decembrie. Reprezentantii afirma ca vor despagubi,  incepand cu data de 26 decembrie, fiecare consumator, urmand sa i se livreze coletul si sa i se restituie in mod integral suma platita pentru serviciile de transport, alaturi de un bonus de 100 RON. 

XDC isi cere scuze fata de clientii sai si reconfirma faptul ca niciun client implicat in acest incident nu va fi neglijat in ceea ce priveste rascumpararea acestei erori. 


XDC Curier 

Vlad Dobricioui 

Manager General 

0234 560 708 

office@xdc.ro 

Model comunicat de presa de reamintire – cu rol de reminder

Dupa cum ii spune si numele, acest comunicat de presa aduce aminte cititorilor de un anumit eveniment sau reaminteste ca urmeaza sa se intample ceva important, de interes pentru public.

Un exemplu bun ar fi acesta: 

(REAMINTIRE) 20 iunie 2019 – lansarea volumului „Suflet Pierdut” 

Intregul Corp al Autorilor de Literatura Romana va reaminteste ca in data de 20 iunie 2019, incepand cu ora 19:00 are loc lansarea cartii „Suflet pierdut”, in Sala Mare a Teatrului National Irimia Ixulescu, Botosani. 

Vor fi prezenti la eveniment mai marii autori din intreaga tara si chiar din strainatate, pentru a aduce un omagiu catre marele autor Iulian Badilescu, cu ocazia lansarii celui de-al 15-lea volum de proza si literatura. 


Volumul cuprinde 20 dintre cele mai frumoase piese de romanta si relateaza marea tragedie din viata regretatei Tiana, un personaj de poveste ce va asteapta sa-i descoperiti magia in cadrul evenimentului. 

Raduta Mihail

Coordonator CALR

0234 560 790 

calr@calr.ro 

 

Model comunicat de presa de tip invitatie

Acest tip de comunicat ar putea fi asemanator cu cel de eveniment. Insa acesta nu prezinta evenimentul din punct de vedere informational, ci invita auditoriul sa ia parte la actiune. Cel de eveniment este mai mult un comunicat de presa de tip anunt, care doar face referire la locul, data, tema si organizatorii evenimentului.

 

 

Promovarea prin comunicate de presa online

Acum ai un model de realizare a unui astfel de material. Doresti sa iti promovezi afacerea, produsele si serviciile prin intermediul acestor comunicate? Te putem ajuta. Poti posta comunicatul tau inclusiv pe site-ul nostru. Astfel, afacerea ta va deveni vizibila si iti vei putea promova online serviciile, produsele sau evenimentele pe care le organizezi in cel mai scurt timp.

Contacteaza-ne pentru a solicita un pachet de postare a comunicatelor. Impreuna crestem vizibilitatea afacerii tale!

 

Completeaza formularul de mai jos


Publica un comunicat sau un articol