Cum să alegi cei mai potriviți agenți de vânzări pentru afacerea ta

Departamentul de vânzări este esențial pentru creșterea afacerii tale și cu siguranță optimizezi procesele interne astfel încât acesta să funcționeze la potențialul maxim. Când vine vorba de instrumentele folosite pentru gestionarea datelor e ușor: pentru agenții de vânzări poți alege SFA, iar pentru magazinul online poți folosi un serviciu de integrare ERP. Transferul de informații dintre departamente este automatizat, iar flow-ul activității este mai rapid datorită digitalizării.

Dacă ai implementat tehnologia în afacerea ta, ești mult mai aproape de succes! Totuși, să nu uităm că rolul principal în afaceri aparține oamenilor, a căror activitate este decisivă în menținerea relației cu clienții. Dacă vânzările merg ca pe roate, este posibil să-ți dorești să extinzi echipa, pentru a menține calitatea serviciilor pe care compania ta le oferă partenerilor. Iată mai jos de ce trebuie să ții cont în caz că te gândești să recrutezi noi agenți de vânzări.

Recrutarea agenților de vânzări, tot mai complexă

Conform Forbes, agenții de vânzări experimentați sunt tot mai greu de găsit și evită mediile care implică supraîncărcarea normei de muncă. Acesta din urmă nu ar mai trebui să fie un impediment, odată ce se implementează o soluție digitală de automatizare a taskurilor repetitive. 

Bineînțeles, angajații se bucură să facă parte din companii datorită oportunităților de dezvoltare, a mentoratului și a securității veniturilor lunare. Totuși, își doresc mai multă flexibilitate și control al portofoliului de clienți din punct de vedere numeric și al zonei geografice atribuite pentru vizite.

Faptul că recrutarea agenților de vânzări a devenit un proces mai anevoios nu trebuie să te descurajeze. Din contră, vei putea dedica mai mult timp evaluării competențelor candidaților și interviurile vor fi mai elaborate. Indeed a sintetizat principalele calități ale unui bun agent de vânzări și e ideal că poți avea mai mult timp pentru a le descoperi. Acestea sunt problem solving, abilități de comunicare, empatie, și încredere în sine și în produsul sau serviciul pe care îl prezintă.

Deoarece candidații sunt mai atenți la trăsăturile companiilor din care urmează să facă parte, asigură-te că oferi transparență de-a lungul întregului proces de angajare. De la prezentarea companiei, anunțul de recrutare, și până la proba interviului, totul trebuie să reflecte valorile organizației și atribuțiile exacte ale jobului. 

După recrutare, asigură și perioade de formare

Odată ce ai reușit să îți extinzi echipa de agenți de vânzări, prima lună a noilor angajați este esențială. Specialiștii recomandă un proces de onboarding în care noii angajați să cunoască echipa, procesele interne, obiectivele și valorile companiei. Apoi, este importantă formarea continuă a întregului departament de vânzări prin training-uri de dezvoltare a abilităților de vânzare, dar și de utilizare a instrumentelor digitale specifice domeniului.

Dacă ai implementat un soft de tip SFA în compania ta, asigură-te că noii agenți de vânzare s-au familiarziat cu funcționalitățile acesteia. La Optimall SFA ai parte la implementare de mini-traininguri fizice sau online cu privire la utilizarea aplicației. După aceea, ai suport telefonic în cazul apariției unor nelămuriri, ca să poți avea agenți de vânzare mereu pregătiți.

 Încă nu ai automatizat procesele de vânzare în compania ta? Nicio problemă! Contactează specialiștii Optimall by AROBS ca să găsiți împreună soluția personalizată pentru afacerea ta!

E-mail: optimall@arobs.com

Nr. tel.: 0748 158 881

Postați comentarii