Comunicate de presa – ce sunt si cum se redacteaza

Orice companie ar trebui sa foloseasca comunicatele de presa, acestea fiind esentiale pentru a informa mass media si publicul in legatura cu ultimele noutati legate de activitatea lui. Daca sunt bine realizate, comunicatele de presa sunt foarte rentabile si vin cu foarte multe beneficii.

Ce sunt comunicatele de presa

Comunicatele de presa se folosesc pentru a impartasi noutati publicului si mass-mediei.
Comunicatul de presa imita formatul unui articol de stiri, folosind schema piramidei inverse pentru a plasa cele mai importante informatii.

De ce ar trebui sa trimiti comunicate de presa - beneficii si avantaje

Comunicatele de presa care tin cont de punctele de interes pentru public si care au o impact asupra oamenilor, vin cu beneficii si avantaje care merita atentie. Multe organizatii apeleaza la comunicatele de presa pentru a atinge diverse obiective. Iata care a putea fi acestea:

  • In momentul lansarii unui nou produs sau a unui nou serviciu, un comunicat de presa de lansare produs sau serviciu te va ajuta sa te faci cunoscut in media.
  • Daca vrei sa relansezi brandul si sa il faci cunoscut unui public mai larg, un comunicat de presa bine realizat te poate ajuta sa imbunatatesti imaginea si reputatia marcii tale.
  • Daca treci printr-un impas si lucrurile nu merg foarte bine in afacerea ta, comunicatele de presa te pot ajuta sa gestionezi criza.
  • Comunicatele de presa sunt de ajutor pentru a crea backlinkuri de la site-uri media valoroase. Acestea sunt foarte utile daca ai lansat un produs, un serviciu, un site si vrei sa primesti backlink de la o sursa de incredere care iti va creste si numarul de vizitatori.
  • Pentru a atrage atentia publicului, un comunicat de presa bine redactat poate fi un mod rentabil de a-ti face publicitate.

Ai nevoie de servicii de redactare articole si comunicate de presa?

Cand ar trebui sa trimiti un comunicat de presa

Comunicatele de presa se trimit atunci cand exista  noutati si informatii care merita impartasite cu publicul. Pentru a creste in mod real sansele ca acestea sa castige atentia si sa aiba acoperire, asigura-te ca ai ceva de care publicul ar putea fi interesa. Iata cateva situatii in care merita sa faci un comunicat de presa:

  • Ai de facut un anunt de ultima ora – site-urile de stiri sau de comunicate de presa sunt incantate sa fie primele care distribuie informatiile noi. Profita de acest lucru si promoveaza-ti activitatea, noutatile, brandul, ofertele prin anunturi de ultima ora.
  • Lansarile de produse sau servicii – Poti sa fii sigur ca produsele sau serviciile noi pe care le lansezi sunt o veste buna de care site-urile cu comunicate de presa vor fi interesate si, totodata, si cititorii acestora.
  • Evenimente care trebuie promovate – Comunicatele de presa de evenimente ofera reporterilor ocazia de a impartasi informatii interesante cu publicul.
  • Parteneriate noi – Daca ai incheia un parteneriat cu o companie cunoscuta si bine vazuta, un comunicat de presa este cat se poate de oportun, iar presa va dori sa stie mai multe informatii despre acest lucru.
  • Necesitatea de a impartasi diverse rezultate si studii – Datele rezultate in urma unor studii si perspectivele originale vor fi intotdeauna interesante, facand subiectul unui comunicat de presa.
  • Obtinerea unor premii – Daca ai primit un premiu sau o recunoastere pentru activitatea pe care o desfasori, nu ezita sa publici un comunicat de presa in acest sens.
  • Angajarea unor manageri noi – In cadrul organizatiilor mari, stirile de angajare de noi manageri sunt considerate importante.
  • Gestionarea crizelor – Comunicatele de presa te pot ajuta sa informezi publicul in legatura cu modul in care se desfasoara lucrurile in caz de criza.

Comunicat de presa model si structura

Comunicatele de presa urmeaza in general un format familiar. Pastrand constanta structura unui comunicat de presa, reporterii vor stii unde sa caute pentru a obtine informatiile. Iata cum arata un comunicat de presa structurat si ce informatii ar trebui sa includa acesta:

Titlu – asigura-te ca stii exact de ce povestea ta este interesanta si importanta si reliefeaza acest lucru in titlu;
Date de contact – inserand datele de contact in structura unui comunicat de presa te asiguri ca media te poate contacta pentru a cere mai multe informatii si a aprofunda subiectul;
Oras, judet, locatie – Este important sa mentionezi unde te aflii si, totodata, unde are loc evenimentul pentru care redactezi acest comunicat de presa;
Text comunicat de presa efectiv- prezinta informatiile in functie de nivelul de importanta;
Informatii despre organizatie – mentioneaza cu ce se ocupa organizatia ta si prezinta-te.

Vrei sa publici articole si comunicate cu link? Achizitioneaza pachetul potrivit pentru tine

Comunicate de presa exemple

Pentru a-ti face o idee despre cum trebuie sa fie redactat, se recomanda sa cauti exemple de comunicate de presa si sa intelegi structura acestora. Pe internet poti gasi exemplu comunicat de presa pentru diverse situatii si, odata ce ai prins ideea redactarii acestora, iti va fi usor sa redactezi comunicate de presa atractive si eficiente.

Model comunicat de presa lansare produs

Daca ai reusit ca presa sa faca o publicatie despre noul tau produs in urma unui comunicat de presa, sa stii ca ai sanse mari de cresterea a succesului si a vanzariii acestuia. Asa cum deja stii, un comunicat de presa trebuie sa fi structurat intr-un anumit mod, iar modelul de comunicat de presa lansare produs se incadreaza si el in aceste tipare. Iata cum ar trebui sa scrii un comunicat de presa lansare produs astfel incat sa atragi atentia jurnalistilor si a influencerilor din media, iar produsul sa fie bine vazut de publicul tinta.
Modelul unui comunicat de presa lansare produs include urmatoarele informatii:

  • Titlu – fa-l suficient de atractiv pentru a atrage atentia supra produsului tau;
  • Paragraf introductiv – ofera o imagine de ansamblu a povestii, raspunzand la intrebarile “Cine?”, “Ce?”, “Cand?”, “De ce?” si “Cu ce scop?”
  • Dateline – pentru a confirma ca furnizezi cele mai noi informatii;
  • Corpul comunicatului – detaliaza informatiile prezentate in paragraful introductiv, incepand cu cele mai importante detalii despre produs si terminand cu informatiile secundare si mai putin relevante.
  • Informatii despre companie – redacteaza un scurt paragraf despre compania ta, produsele si serviciile pe care le oferi. Acestea vor ajuta jurnalistii sa inteleaga natura afacerii si le faciliteaza redactarea unui articol despre tine si activitatea ta.
  • Informatii de contact media – aici vei da informatiile tale de contact sau pe acelea ale companiei.

Comunicat de presa eveniment

Prin scrierea unui comunicat de presa pentru un eveniment urmaresti ca bloggeri, jurnalistii si mass-media sa preia informatiile si sa le faca publice. Srie un comunicat de presa pentru a explica faptele de baza despre evenimentul pe care vrei sa il promovezi si fa-o intr-un mod interesant, astfel incat oamenii sa isi doreasca sa impartaseasca informatia cu ceilalti. Nu uita sa urmezi structura standard a unui comunicat de presa. Pentru a avea timp suficient sa fie preluat in presa, comunicatul de presa de eveniment ar trebui emis cu cel putin 3 zile inainte de dateline.

Vrei mai multa vizibilitate? Vrei sa publici articole si comunicate pe trei site-uri?