Cresteri masive de preturi in piata de inchirieri auto
O „furtună perfectă” cauzează deficiențe masive de închirieri auto, iar prețurile cresc până la cateva sute de euro zi în destinațiile populare din Romania.
O „furtună perfectă” a creat o penurie de închirieri auto în Romania, a spus un expert. Prețurile au crescut la 400 euro pe zi pe unele piețe, devenind mai scumpe decât biletele de avion și hotelurile. In Bucuresti, Otopeni, Ploiesti si Sibiu se simte efectul aceste supra solicitari in cererile de masini de inchiriat.
Dacă doriți să evitați aceste prețuri ridicate, planificați din timp
O lipsa majora a numarului de mașini de închiriat afectează Romania și se poate agrava doar pe măsură ce numarul călătorilor creste.
Vaccinările și reducerea restricțiilor de călătorie au împins mai mulți oameni să călătorească din nou. Costurile companiilor aeriene și hoteliere sunt încă mai mici decât erau înainte de pandemie. Dar dacă intenționați o vacanță de ultimă oră într-o destinație populară, vă recomandăm să verificați prețurile locale de închirieri auto https://swisorent.ro/inchirieri-auto inainte de a rezerva zboruri sau camere.
Locațiile turistice fierbinți din Romania, cum ar fi Bucuresti Otopeni, Sibiu, Ploiesti, Cluj sau Constanta sunt afectate de ceea ce unii numesc „apocalipsa închirierii de mașini”.
În urmă cu doi-trei ani, închirierea medie a mașinilor în Bucuresti costa aproximativ 50 de euro pe zi. Acum, unele mașini de închiriat costă peste 300 de euro pe zi, a declarat pentru noi, fondatorul și fleetmanager-ul Tiberiu de la Swiso Rent a car Bucuresti. În cazuri extreme, prețurile au crescut la 300 de euro pe zi, mai mult decât duble comarativ cu cifrele din 2019.
cei ce intarzie luarea unei decizii in vederea rezervarii unei mașini de închiriat cu o săptămână în avans în locuri precum Bucuresti Otopeni putea vedea prețuri de aproximativ cinci până la 10 ori mai mari decât media, a spus Tiberiu. Dar chiar și călătorii care planifică din timp pot vedea dublu sau triplu costurile tipice.
„Oamenii își dau seama rapid că trebuie să țină cont de costul mașinii de închiriat sub control, pentru că nu mai este doar un supliment”, a spus Tiberiu. „Ar putea fi literalmente un cost majoritar al călătoriei dvs., astfel încât oamenii care planifică lucruri în ultimul moment sunt surprinși neplăcut de aceasta”.
Ce spun companiile de închirieri auto
Compania de închirieri auto Swiso Rent a car Bucuresti, așteaptă „o cerere puternică” până în vară, ceea ce va duce la scăderea disponibilității vehiculelor în anumite părți ale țării, a declarat într-un comunicat trimis prin e-mail către noi.
SwisoRent a făcut ecou la aceste sentimente, adăugând că „a lucrat îndeaproape cu partenerii noștri de producție încă din vara trecută pentru a continua să adauge vehicule la flota noastră pentru a face față creșterii continue a cererii. 2021 a fost cu siguranță o schimbare imensă pentru industria de inchirieri auto din Bucuresti”.
Cum o „furtună perfectă” a creat lipsa majora de masini de inchiriat
Această penurie de mașini de închiriat poate fi legată de mai mulți factori, creând ceea ce Tiberiu a numit „o furtună perfectă”.
Când pandemia COVID-19 a oprit călătoriile în Romania, companiile de închirieri auto precum SwisoRent care au solicitat protecția falimentului în în 2020, au trebuit să vândă bucăți din flotele lor pentru a economisi bani. Dar această mișcare a devenit o problemă, deoarece oamenii se grăbesc să rezerve vacanțe în destinații populare după un an fără călătorii.
Pentru a rezolva această problemă, companii precum SwisoRent au transportat vehicule din locații mai puțin populare până la puncte fierbinți mai frecventate. În timp ce acest lucru ar putea atenua problemele de lipsă imediată, locațiile în care au fost îndepărtate mașinile ar putea avea disponibilitate limitată și în viitor, creând o problemă de „act de echilibrare”, a spus Tiberiu.
Tiberiu a emis ipoteza că această remaniere ar putea fi, de asemenea, motivul pentru care mașinile de închiriat se vând sau se vând la tarife foarte mari pe piețe precum Bucuresti, Ploiesti, Sibiu și Aeroportul Internațional Henri Coanda din Otopeni.
„Începi să te întrebi de ce acele zone și singura explicație logică reală este că trag vehicule de acolo și lasă acele zone cu o cantitate redusă„, a spus Tiberiu. „Indiferent cât de mult amestecă companiile de închirieri auto cu vehiculele pe care le au la îndemână, nu cred că va fi suficient.”
În ceea ce privește companiile care cumpără mașini noi, nu este atât de simplu. O penurie de cipuri de calculator a început să dăuneze industriei auto, ceea ce face mai dificilă și mai costisitoare pentru aceste companii achiziționarea de vehicule noi.
Această lipsă de cipuri este „problema nr. 1”, a spus Tiberiu, împiedicând aceste companii să-și reaprovizioneze rapid flotele, din cauza prețurilor crescute ale mașinilor uzate și a numărului în scădere de mașini noi.
„Este ca și cum toată lumea ar merge la ieșirea de incendiu dintr-o dată într-un cinematograf”, a spus Tiberiu. „Este o creștere neobișnuit de largă și rapidă a cererii, care este agravată de această lipsă de disponibilitate a mașinilor noi.”
Ce este de facut ?
În consecință, este probabil ca aceste companii de închirieri auto să se mențină la vehiculele existente mai mult decât de obicei. Închirierea vehiculelor cu peste 100.000 de km, cândva rare, ar putea deveni tipice în următoarele luni.
Ar putea exista o lumină la capătul tunelului pentru companiile de închirieri auto în câteva luni. Cererea de închiriere de mașini încetinește adesea în septembrie, ceea ce ar putea oferi acestor companii un „spațiu de respirație”, a spus Tiberiu.
Dar dacă nu doriți să așteptați până în septembrie și nu doriți să plătiți mai mult pentru o mașină de închiriat decât ați face un zbor la Bucuresti Otopeni, aveți în vedere să vă planificați vacanța mai devreme.