De ce companiile trebuie să se adapteze la noile tendințe de sustenabilitate?
Grija pe care o au companiile față de mediu a devenit un element diferențiator în alegerile consumatorilor. Produsele marcate cu simboluri specifice care atestă faptul că acestea sunt sustenabile au devenit mai atractive pentru clienți, deoarece și obiceiurile de consum s-au schimbat. Responsabilitatea față de mediu, societate și sănătate ar trebui să fie un principiu esențial pentru companii din domeniul FMCG, mai ales pentru distribuitorii și producătorii care activează în industria alimentară.
Un raport recent publicat în cadrul campaniei Race to Zero și analizat de Forbes a arătat că, în cazul în care companiile din domeniul agroalimentar nu se adaptează la noile standarde de sustenabilitate, pot să piardă până la o pătrime din valoarea de piață. În acest sens, se iau și măsuri guvernamentale în materie de taxare a nivelului de emisii de carbon și politici de reducere a consumului de carne.
Conform aceleiași analize, neadaptarea la noile standarde vor duce la scăderi ale valorilor de piață cu 7% pentru marile companii până în anul 2030. De aceea, e recomandat ca de pe acum procesele de producție și distribuție să fie optimizate astfel încât impactul negativ asupra lumii să fie minimizat. Fie că vorbim de înlocuirea documentelor fizice cu cele digitale prin aplicații precum SFA, fie că vorbim de găsirea unor alternative pentru ingrediente sau plantarea copacilor pentru a compensa emisiile de carbon, companiile trebuie să acționeze cu promptitudine.
Noile generații de clienți și chiar de angajați sunt mult mai atenți la aspectele legate de protecția mediului înconjurător. Deloitte a publicat un nou studiu, Deloitte Global 2022 Gen Z and Millennial Survey, de unde aflăm că 90% dintre persoanele din Generația Z și Millenials încearcă să reducă prin acțiunile lor impactul pe care îl au asupra mediului. Astfel, 64% dintre persoanele din Generația Z ar plăti mai mult pentru produse sustenabile, comparativ cu procentul de 36% care ar alege varianta mai ieftină și nu la fel de sustenabilă.
Așadar, în primul rând, companiile care își adaptează obiectivele astfel încât să reducă impactul pe care îl au asupra mediului, vor evita pierderile financiare. De asemenea, acestea au șanse mai mari să se afle între preferințele consumatorilor, care vor lua mai ușor o decizie de cumpărare eco. Bineînțeles, în cele din urmă, vei optimiza modul în care utilizezi resursele în afacerea ta, pentru a evita risipa materiei prime.