Ghid audiente personalizate Facebook Ads

Cum funcționează publicitatea personalizată, ce tipuri există și merită să le folosiți pentru strategia mea de marketing? Publicitatea personalizată oferă companiei dvs. oportunități complet noi și, în cele din urmă, poate crește vânzările. Cu toate acestea, există și unele dezavantaje care trebuie luate în considerare.

Ce este publicitatea personalizată in Facebook Ads?


Cota de piață publicitară a publicității online crește din ce în ce mai mult la nivel mondial. Potrivit unui studiu realizat de Zenith , acesta va fi de 40% în 2018 și potențialul nu a fost încă epuizat. Așadar, nu este de mirare că publicitatea pe internet este adaptată din ce în ce mai mult la comportamentul de navigare individual al utilizatorilor.

În cazul publicității personalizate, comportamentul persoanelor de pe internet este analizat folosind cookie-uri, identificarea browserului și a dispozitivului. Apoi vi se vor afișa reclame care corespund exact conținutului dvs. vizualizat anterior. Astfel, de exemplu, magazinele online pot crea publicitate direcționată pentru clienții individuali, care este exact adaptată nevoilor și intereselor lor.

Folosiți diferite tipuri de publicitate personalizată

Ghid-Facebook-Ads-Romania-Optiuni-Targetare
Ghid-Facebook-Ads-Romania-Optiuni-Targetare


Direcționarea este publicitate care vizează anumite segmente de public. Există diferite metode pe care am dori să vi le explicăm folosind un exemplu: Să presupunem că decidem să plasăm reclame personalizate pentru periuțele de dinți. Apoi putem alege dintre aceste variante:

Direcționarea către conținut: publicitatea este afișată numai pe site-urile web cu același conținut. Reclamele noastre de periuță de dinți sunt afișate numai pe site-urile web care se ocupă de periuțe de dinți.


Direcționare semantică: publicitatea este afișată și pe site-uri web cu conținut similar. Cumpărătorul primește și publicitatea periuțelor noastre de dinți pe site-urile web care se ocupă de articole de igienă.


Direcționare comportamentală: conținutul site-urilor web vizitate și interacțiunea cu bannere publicitare sunt utilizate pentru personalizarea reclamelor. Utilizatorul primește în general publicitate de pe periuțele de dinți datorită comportamentului său de navigare.


Retargeting: clienților pierduți li se afișează produse de care erau interesați anterior. Un potențial client a pus periuța noastră în coșul de cumpărături online, dar nu a cumpărat-o. Acum, în timp ce navigați pe alte site-uri web, reclamele pentru periuța noastră de dinți îi sunt sugerate ca ofertă.


Direcționarea către rețelele sociale: Aceasta înseamnă că publicitatea personalizată poate fi afișată și în profilurile private ale rețelelor sociale. Utilizatorului i-a plăcut pagina producătorului nostru de pe Facebook și astfel este afișată publicitatea noastră de periuță de dinți în cronica sa.


Direcționare psihografică: Comportamentul utilizatorilor este analizat pe baza profilului lor și direcționarea corespunzătoare este afișată în consecință. Potențialul cumpărător navighează adesea pe Amazon și preferă ofertele ieftine. În consecință, primește reclama unei periuțe de dinți ieftine de la Amazon.


Profitați la maximum de avantajele publicității personalizate

Ghid-facebook-ads-2020-romania
Ghid-facebook-ads-2020-romania


Puteți răspunde dorințelor individuale ale clienților individuali cu publicitate personalizată.


Aceasta înseamnă că clienții dvs. nu au nicio informație nedorită. În acest fel „sperieți” mai puțini vizitatori pe site-ul dvs. web.


Drept urmare, utilizatorii vor construi o legătură mai bună cu marca dvs.
Personalizarea direcționată a reclamelor poate preveni un „flux de informații” care este perceput ca enervant. Adesea utilizatorii nu decid imediat un produs, dar au nevoie de ceva timp pentru a se gândi la el. Publicitatea personalizată asigură că oferta dvs. nu este uitată.


Publicitatea mobilă permite accesul la toate datele în timp ce utilizatorul este online prin smartphone. De exemplu, timpul și locul pot fi incluse în analiză, care permite publicitate și mai direcționată.
Toate acestea duc la o creștere a ratei de conversie și, prin urmare, la vânzări.


Poate avea și dezavantajele publicitatea personalizată?


Efort: dacă doriți să plasați publicitate personalizată, trebuie să rețineți că acest proces implică o anumită cantitate de efort. În plus față de timp și bani, trebuie să vă planificați întreținerea regulată pentru actualizări. Cu toate acestea, în principiu, plasarea reclamelor este întotdeauna asociată cu efortul și dacă plasați reclame într-un mod personalizat sau nepersonalizat nu face nicio diferență vizibilă în practică.


Respectați protecția datelor: este important să respectați recomandările privind protecția datelor. Puteți utiliza datele pentru analiză numai dacă utilizatorul și-a dat consimțământul prealabil și dacă nu este problematic.
Obstacole tehnice: Există diverse metode tehnice pe care vizitatorul le poate folosi pentru a vă împiedica să le citiți datele. Nu este posibilă nicio personalizare.


Teama de abuzul de date: în plus, mulți oameni se tem de abuzul de date. Potrivit unui sondaj realizat de Statista, 50,7% dintre utilizatori resping reclama personalizată.


Afișarea produselor „greșite”: agentul de publicitate poate utiliza, de asemenea, incorect publicitatea personalizată. De exemplu, dacă un bărbat a căutat un cadou pentru soția sa într-un magazin online, produse similare pentru femei îi vor fi afișate în continuare zile mai târziu, chiar dacă el, ca bărbat, nu este interesat de ele.


Exemplu Google: Acesta este modul în care funcționează personalizarea la scară largă


Google este cel mai mare motor de căutare din lume și, prin urmare, cea mai bună platformă pentru plasarea de publicitate personalizată. Spre deosebire de rețelele sociale precum Facebook, utilizatorul nu trebuie să furnizeze informații personale aici. Cum știe atunci Google unde locuiți, ce sex ești și ce subiecte te interesează?

ghid-facebook-ads-romania-star-marketing timisoara
ghid-facebook-ads-romania-star-marketing timisoara

Răspunsul este destul de evident: analiza datelor. Toate datele introduse de utilizatori în bara de căutare sunt înregistrate și evaluate. Îți amintești ce ai cercetat vreodată pe Google? Dacă nu, nicio problemă. Toată lumea poate vedea cu ușurință acest lucru și îl poate modifica în consecință:

Activitățile mele pe Google *
Schimbați setările de activitate *
Consimțământul pentru publicitate personalizată *

GHID AUDIENTE PERSONALIZATE IN FACEBOOK ADS

Oricine folosește internetul va întâlni reclame aici și acolo, în ciuda blocanților publicitari. Vom intra în exemplul Facebook aici, deoarece acest lucru este deosebit de vizibil acolo. Cu toate acestea, platformele precum Instagram sau YouTube nu o fac mult diferit. Compania americană Facebook își generează vânzările prin publicitate. Dar cum știe uneori rețeaua socială exact ce îi interesează pe utilizatori individuali?

Uneori aveti impresia de magie și pare ciudat când Facebook afișează reclame exact pentru acei pantofi pe care i-ai cumpărat în magazin acum câteva zile. După ce ați vizitat un site web pe computer, dintr-o dată, pe Facebook sunt afișate reclame pentru produsele companiei vizitate. Și nu rămâne pe Facebook. Aceeași reclamă apare brusc pe alte site-uri web. Aici vă explicăm de ce este acest lucru și ce puteți face în acest sens.

LOCALIZARE ȘI ALȚI FACTORI

Acum este cunoscut faptul că agenții de publicitate lucrează cu profiluri. Stabiliți cine este publicul dvs. țintă și cine ar trebui să vă vadă anunțurile. La fel și Facebook. Anunțurile care provin direct din pagini pe care dvs. sau un prieten de pe Facebook le urmăriți sunt ușor de atribuit. Chiar și în cazul locurilor în care ați declarat că ați fost acolo, este logic că rețeaua socială comută publicitatea.

Cu toate acestea, Facebook oferă, de asemenea, agenților de publicitate informații precum vârsta, sexul, interesele, locul de reședință și dispozitivul pe care utilizatorul Facebook îl folosește pentru a crea profiluri. Faptul că vedeți o reclamă pentru un canal video de fitness în limba germană s-ar putea datora, de exemplu, faptului că aveți între 20 și 50 de ani, locuiți în Germania și sunteți femei. Acești factori pot fi afișați folosind săgeata mică din dreapta deasupra unei postări în așa-numitul flux de știri.

Facebook are mai multe informații decât este dezvăluit în mod conștient. De exemplu, locația poate fi citită folosind adresa IP, GPS sau alte date despre locație și legată de alte informații. De exemplu, publicitatea pentru mașinile de închiriat locale poate fi afișată numai în timpul vacanței, deoarece Facebook recunoaște că utilizatorul nu se află în regiunea de origine.

ghid-targetare-facebook-ads-2020
ghid-targetare-facebook-ads-2020

FACEBOOK ESTE ORICÂND PE INTERNET

Facebook folosește și celelalte produse ale sale pentru a colecta mai multe informații despre utilizatorii săi. Instagram și WhatsApp aparțin, de asemenea, grupului Facebook. Se poate întâmpla ca informațiile de pe Instagram să fie utilizate pentru a afișa publicitate corespunzătoare pe Facebook. Utilizarea contului Facebook pentru alte instrumente și aplicații ca date de conectare oferă, de asemenea, companiei informații suplimentare.

Rețeaua socială este, de asemenea, reprezentată pe site-urile non-companie. Cu așa-numitul pixel Facebook, grupul oferă un instrument cu ajutorul căruia colectează informații despre vizitator direct pe site-urile agenților de publicitate și creează statistici. Oricine a vizitat site-ul web sau chiar a cumpărat ceva acolo sau a folosit un anumit produs este, de asemenea, mai probabil să primească publicitate pentru utilizarea acestuia din nou. Grupul țintă pentru o reclamă poate fi astfel determinat mai precis.

(P) www.star-marketing.ro.blog

Pixelul Facebook este, de asemenea, integrat în aplicațiile mobile de la companii din afara Facebook. Prin utilizarea unei aplicații pe smartphone, publicitatea poate fi afișată și pe computer atunci când se utilizează Facebook. Cu toate acestea, Rețeaua de audiență a Facebook poate afișa și reclame pe alte site-uri web. În acest fel, utilizatorilor li se pot afișa reclame pe un site web de pe computerul pe care le-a generat Facebook utilizând o aplicație pe telefoanele lor mobile. Aceeași reclamă apare brusc peste tot.

FACEBOOK PENTRU PALNIA DE VANZARE

Facebook lucrează și cu alte companii care câștigă bani din date. Furnizorii de date își generează informațiile, de exemplu, prin cookie-uri de pe site-uri web sau prin sondaje. De exemplu, prin redirecționarea propriei adrese de e-mail sau număr de telefon către programe de loialitate, carduri de clienți și conturi de clienți, informațiile pot fi trimise către Facebook, pe care Grupul le folosește apoi pentru reclame. Produsul achiziționat nu trebuie distribuit pe Facebook, astfel încât compania să știe că clientul folosește Facebook. Achizițiile de produse alimentare sau farmacii pot influența astfel reclamele afișate.

INFLUENȚA PE CARE PUBLICITATE O ARATA

La fel cum Facebook generează publicul țintă pentru o reclamă în moduri foarte diferite, utilizatorii pot influența, de asemenea, ceea ce li se arată în moduri diferite. Cu mai mult efort, reclama poate fi uneori chiar oprită complet.

Diverse setări pot fi făcute direct în fluxul de știri folosind bifa mică din partea de sus a mesajului. După cum sa menționat deja, este posibil să se întrebe despre factorii pe baza cărora este afișată o reclamă. De asemenea, puteți ascunde o reclamă acolo și, prin urmare, nu mai vedeți publicitate pentru un anumit produs. Dimpotrivă, se poate afirma că această „reclamă este utilă” și astfel se pot vedea mai multe reclame din această zonă.

O altă opțiune care poate fi utilizată este zona extinsă pentru „reclame” din setările contului. Acolo este posibil să faceți diferite setări pentru a exclude anumite informații pentru publicitatea specifică grupului țintă. Următoarea secțiune conține informații mai detaliate.

În primul rând, există fila „Interesele tale”, în care pot fi vizualizate și excluse propriile zone de interes pe care le-a generat Facebook pentru publicitate. Aici puteți afișa și exemple de reclame pe care le vedeți pe baza unui domeniu de interes. Același lucru este valabil pentru următoarea zonă, care arată companiile externe, site-urile web și aplicațiile din care fluxurile de informații către Facebook. De asemenea, Facebook stochează aici pe care reclame au fost deja făcute clic. Sub „Ascundeți subiectele publicitare”, subiectele despre alcool și educație pot fi ascunse pentru o anumită perioadă de timp sau permanent.

Zona „Informațiile dvs.” este deosebit de interesantă. Subiectele pot fi activate sau dezactivate aici în funcție de statutul relației, angajator, titlul postului sau instruire. Puteți vedea, de asemenea, categoriile în care Facebook și-a clasificat utilizatorii. Aceste clasificări nu trebuie întotdeauna să fie corecte, dar se pot trage concluzii interesante. Categoriile pot fi, de asemenea, eliminate aici.

Reclamele care sunt afișate sau chiar schimbate acolo datorită utilizării altor site-uri web și aplicații pot fi dezactivate în „Setări pentru reclame”. De asemenea, puteți stabili dacă prietenii pot vedea ce anunțuri au făcut clic de utilizator. Atunci când utilizați conturi de clienți, este recomandabil să utilizați diferite adrese de e-mail sau să configurați o adresă de e-mail suplimentară numai pentru Facebook, pentru a evita stabilirea unei conexiuni între conturi de la început.

Postați comentarii