Industria muzicală salvată de tehnologie în pandemie

Industria muzicală a fost lovită din plin în perioada pandemică. O mare parte din veniturile artiștilor, cât și a oamenilor care lucrează în producția evenimentelor, concertelor și festivalurilor au pierdut până la o treime din venituri, conform unei estimări făcute de bbc.com. Totuși, salvarea s-a dovedit a fi tehnologia. Datorită software developmentului și platformelor de live streaming unde artiștii pot în continuare să-și distribuie muzica, industria a reușit cel puțin să se păstreze pe o linie de plutire. Astfel, smartphone-urile, aplicațiile și alte platforme conectate prin IoT au fost refugiul oamenilor în pandemie și principalele canale prin care muzica și artiștii au continuat să ajungă la publicul larg.

Căderea unei industrii

Una dintre cele mai de impact schimbări venite odată cu pandemia, a fost stoparea evenimentelor de cultură, muzică și entertainment. Toți cei implicați în industrie, de la oameni de logistică, producători, platforme de ticketing, artiști, s-au trezit peste noapte fără venituri și fără planuri clare de recuperare a pierderilor din cauza situației mondiale incerte. Încercând să găsească oportunități noi într-o situație fără precedent, s-a încercat organizarea la scară mai mică a evenimentelor și în condiții impuse de noile reglementări sanitare. Chiar și așa, muzicienii au pierdut până la o treime din venituri în 2020, conform BBC. Noile studii realizate în rândul artiștilor prevăd însă revenirea pe scenă, în condiții adaptate noului normal. Aproape 84% sunt convinși că industria va deveni cashless și va incorpora tot mai multă tehnologie touchless.

Renașterea online

Efectele actelor artistice se bazează mult pe prezența fizică a oamenilor și elementele de unicitate ce intervin la un eveniment live. Acest aspect e dificil de reprodus prin intermediul device-urilor și al online-ului. Totuși, creativitatea artiștilor a găsit noi metode de conectare la public. Mulți au renunțat la conținutul editat al videoclipurilor și au transmis prin live streaming concerte pentru a putea reda pe cât posibil senzația trăită pe stadioane. Un record semnificativ a fost stabilit de Dua Lipa, una din artistele momentului, care a ajuns la 5 milioane de vizualizări cu show-ul ei Studio 2054, echivalentul unui număr de oameni care ar participa la 20 de ediții ale festivalului Glastonbury desfășurate în același timp. Conform Statista, în august 2020, 73% din fanii muzicii au confirmat că urmăriseră live streamuri, în timp ce 60% au declarat că vor continua asta și după revenirea la evenimentele live. Totodată aceștia sunt dispuși să plătească pentru live stream sau să sprijine prin alte forme artiștii.

Noi recorduri datorită tehnologiei

Platforma Spotify a introdus o funcționalitate care le permite artiștilor să facă fundraising pentru a-și susține munca. Youtube a făcut posibile donațiile către artiști, dincolo de monetizarea care se poate face în urma vizualizărilor pe platformă. Instagram prin opțiunea sa de live a creat un nou canal unde artiștii au putut concerta penytru comunitățile lor. Artistul de hip-hop american Travis Scott a susținut un concert pe platforma de gaming Epic Games Fortnite, setând un record de 12 milioane de oameni care au urmărit evenimentul online.

Industria muzicii susținută de companiile de IT

AROBS este una din companiile de IT românești de succes pe piața internațională în mai multe domenii de activitate. De la Automotive, la Travel&Hospitality, Life Sciences &IoT, până la Fintech sau chiar industria muzicii, proiectele la care experții companiei lucrează au impact semnificativ asupra unor industrii de anvergură. 

Postați comentarii