Dacia Spring este un mic crossover de oras

Dacia Spring este un mic crossover de oras, numit Renault Kwid, lansat initial in 2015 pentru pietele in curs de dezvoltare, apoi actualizat, avand un grup motopropulsor complet electric Renault K-ZE. Acum a fost actualizat din nou, de data aceasta pentru a face o achizitie tentanta in Europa.

Dar cu o astfel de istorie, poate un vehicul sa aiba sens in Europa, unde cumparatorii de masini sunt unii dintre cei mai priceputi si exigenti din lume? Ei bine, acest model chiar a avut succes, mai ales datorita pretulului scazut de achizitie.

In Romania, guvernul acopera pana la 9.550 EUR din pretul unei masini complet electrice, subventia guvernamentala nu poate depasi jumatate din pretul masinii, ce se aplica si pentru Dacia Spring, care incepe de la 19.100 €, asa ca utilizatorul final ar plati exact jumatate si ar avea o masina electrica noua.

Este o afacere grozava, mai ales avand in vedere ca ceea ce primesti este o masina complet echipata cu o autonomie remarcabila. Dacia spune ca, conform ciclului WLTP City, Spring ar trebui sa faca 305 km in oras, in timp ce ratingul sau combinat de autonomie WLTP este de 230 km.

Pachetul de baterii care ofera aceasta autonomie, care este mai bun decat la multe masini electrice de oras mult mai scumpe, este un pachet de 33 kWh, a carui capacitate neta este de 28,6 kWh. Este racit cu aer si alimenteaza un singur motor electric montat in fata care produse 33 kW (45 de cai putere).

Si asa cum v-ati astepta, desi cantareste sub o tona, cifra de acceleratie nu poate fi foarte impresionanta. Spring este capabil sa sprinteze la 100 km/h in mai mult de 19 secunde. Trebuie spus, totusi, ca pana la aproximativ 60 km/h nu este chiar asa de rau, desi daca te apropii de viteza maxima de 125 km/h, nu se simte chiar asa stabil si sigur dupa cum doriti.

Cu toate acestea, aceasta este o masina care nu este menita sa isi faca viteza maxima atat de des, deoarece este mai mult pentru oras. In urma testelor de autonomie rezultatele au fost foarte placut surprinzatoare: dupa un drum dus-intors de aproximativ 125 km in exteriorul orasului, masina mai avea 60 la suta din baterie, datorita unei cifre foarte impresionante de consum de energie electrica de 11,8 kWh/100 km.

Din punct de vedere vizual, Spring este proiectat foarte clar pentru a arata ca un crossover si reuseste acest lucru destul de bine. Este o masina inalta, cu dimensiuni reduse, cu garda la sol de 15 cm, care ruleaza pe jante de 14 inci incaltate cu anvelope subtiri de 165. Arata in continuare ca un vehicul modern, desi designul are o vechime destul de mare, la fel si interiorul.

Totusi, interiorul nu este un loc deosebit de placut. La prima vedere, totul arata destul de bine, dar cand incepi sa atingi plasticul, butoanele si comutatorul, iti amintesti imediat ca acest vehicul a fost proiectat la un pret redus. Dar, desi nimic din interior nu este deosebit de placut la atingere, interiorul arata destul de bine.

Sincer, este o afacere destul de buna, avand in vedere ce primesti pentru banii tai, stai destul de sus, dar nu exista reglare pe inaltime pentru scaunul soferului, sau vreo reglare pentru volan, asa ca trebuie sa te adaptezi la masina, nu sa adaptezi masina la preferinte.

Cred ca exista sanse mari ca acest vehicul sa devina unul dintre cele mai populare vehicule electrice noi din Europa in viitorul apropiat.

Avand in vedere ca la acest model electric nu este nevoie sa schimbati anumite componente de esapament, sa intretineti filtrul de particule, sa inlocuiti uleiu motorului si filtrele de combustibil la intervalele recomandate de producatori, sau sa apelati la un service turbo pentru servicii de reconditionari turbosuflante, aveti posibilitatea sa economisiti o suma mare de bani.

Voi ce pareri aveti de impartasit cu noi despre Dacia Spring?

Dacia Spring este un mic crossover de oras

Postați comentarii