De ce să aplici principiul Pareto în afacerea ta digitalizată?
Dacă ai un business sau ești pasionat de domeniu, cu siguranță ai auzit că „80% din vânzări vin de la 20% din clienți” sau că „80% din rezultate vin de la 20% din eforturi”. Este un soi de axiomă des întâlnită în lumea vânzărilor, însă valorificarea acesteia necesită o analiză mai profundă a afacerii, pentru a descoperi care sunt acei „clienți” sau „afaceri”. O astfel de analiză necesită timp, iar dacă echipa ta nu are destul loc în program pentru asta, probabil e timpul să folosești o soluție de tip SFA.
Timpul petrecut cu task-uri repetitive poate fi economisit datorită tehnologiei, iar tu și echipa ta vă veți putea îndrepta atenția către cunoașterea propriului business. Poate vei reuși să afli ce înseamnă acel 20% pentru afacerea ta, pentru a-l valorifica la maxim în afacerea ta.
Totuși, de unde vine această proporție și cum o putem aplica în business? Iată câteva explicații mai jos despre Principiul Pareto sau Regula 80-20.
Ce este principiul Pareto? De la producția de mazăre la principiu de business
Conform Investopedia, principiul Pareto a apărut în 1906, când economistul italian Vilfredo Pareto a descoperit că 20% dintre păstăile plantate în grădina sa produceau 80% din cantitatea totală de mazăre pe care acesta o recolta. Pareto a adus acest principiu în zona de macroeconomie, demonstrând că 80% din averea Italiei este în proprietatea a 20% dintre cetățeni.
După zeci de ani, principiul a devenit aplicabil și în business și, pe scurt, acesta se referă la faptul că 80% din efecte sunt generate de 20% din cauze. Conceptul poate fi aplicat în diverse arii ale businessului, de la numărul de vânzări, până la metodele de producție.
De ce te ajută acest principiu în afacerea ta?
Conform Forbes, dacă reușești să descoperi care este cea mai eficientă activitate a businessului tău, poți să petreci mai mult timp exploatând-o la potențialul său real. La fel și în cazul clienților – dacă descoperi care sunt acei 20% dintre clienți care îți aduc majoritatea veniturilor, vei avea oportunitatea să găsești un public asemănător și să îți extinzi afacerea.
Poate că la început ți se pare dificil să găsești cele mai importante resurse din afacerea ta, dar cu siguranță după o analiză de ansamblu vei găsi noi portițe prin care să ajungi la noi clienți. Sau, de ce nu, vei descoperi care metode sunt mai eficiente în procesele de producție și distribuție și vei crește calitatea serviciilor oferite clienților tăi.
Activități mai productive într-o afacere digitalizată!
Cu siguranță în procentul de 20% care aduce majoritatea rezultatelor pozitive în afacerea ta nu se află și gestiunea manuală a vânzărilor. De aceea, îți recomandăm să folosești una dintre soluțiile de automatizare a vânzărilor care se potrivește modelului tău de business: Optimall SFA sau ConnectoR, serviciul de integrare ERP cu magazinul online.
Cine știe? Poate soluția noastră va face parte din cei 20% dacă o valorifici la maxim, pentru că poți genera rapoarte direct din aplicație, iar comenzile și încasările sunt actualizate direct în sistemul de gestiune și contabilitate!