FMCG – o industrie de top în rândul afacerilor care și-au digitalizat activitatea
Softurile dedicate optimizării proceselor de vânzare ale producătorilor și distribuitorilor se adresează companiilor care au o activitate dinamică, unde gestionarea manuală a datelor devine tot mai dificilă. FMCG este una dintre principalele industrii în care furnizorii au implementat softuri de automatizare a vânzărilor (SFA) pentru a mări productivitatea echipelor de vânzări. Aceștia pot prelua rapid comenzi de la clienți, planificarea vizitelor este organizată într-o singură aplicație iar înregistrările încasărilor ajung direct în sistemul de gestiune și contabilitate.
Multe companii care își desfășoară activitatea în zona FMCG au implementat și magazine online prin care, în funcție de specificul afacerii, ajung mai ușor la consumatorii finali (B2C) și la partenerii din Retail și HoReCa (B2B). Nu e de mirare că soluțiile de digitalizare sunt implementate în activitatea de vânzare a producătorilor și distribuitorilor FMCG. În această industrie, principala trăsătură este dinamismul, după cum vei vedea mai jos.
La ce se referă industria FMCG?
FMCG sau Fast Moving Consumer Goods este o industrie care, conform Investopedia, face parte din mai mult de jumătate din cheltuielile consumatorilor. Bunurile FMCG au o durată scurtă de viață pe rafturile magazinelor, cuprinzând produse precum produse alimentare procesate și proaspete, produse de panificație, băuturi, produse medicale, produse de igienă, cosmetice și chiar produse de papetărie.
Aceste tipuri de bunuri nu petrec prea mult timp pe raft, având în vedere cererea din partea consumatorilor. Drept consecință, și cererea din partea firmelor din Retail și HoReCa este crescută pentru a evita nemulțumirile clienților legate de stocurile insuficiente. Pentru a face față acestei activități alerte, furnizorii FMCG își organizează procesele de distribuție eficient prin instrumente digitale care reduc erorile umane și scurtează timpul de livrare a produselor.
Industria FMCG online, evoluție recentă puternică
Un studiu Kantar a arătat că în 2021 vânzările FMCG au crescut cu 15% în mediul online, iar în cazul supermarketurilor creșterea a fost de doar 0.1%. Deși creșterea e-commerce a fost mai accelerată, supermarketurile și hypermarketurile sunt principalele canale de vânzări ale bunurilor din categoria FMCG.
Categoriile care au înregistrat cele mai mari creșteri ale vânzărilor sunt băuturile, urmate de produsele alimentare (excluzând lactatele). În cele din urmă, produsele de îngrijire a casei și produsele de îngrijire personală au înregistrat cele mai mici creșteri.