Retailul – sub presiune! Digitalizează-ți afacerea și ține pasul cu schimbările


Schimbările din ultimii ani au adus modificări majore în industria retail, inclusiv în ceea ce privește gestionarea vânzărilor. Între timp, specialiștii în IT dezvoltă în continuare soluții software dedicate automatizării forței de vânzări – SFA și automatizarea transferurilor de date în magazinele online prin integrare ERP. Astfel de tehnologii sunt de mare ajutor având în vedere creșterea competitivității pe piață și a scăderii puterii de cumpărare a consumatorilor.

Contextul politic recent a încetinit redresarea companiilor de retail după pandemie, ceea ce necesită și mai multă atenție asupra deciziilor de dezvoltare a businessului. Digitalizarea afacerilor contribuie la economisirea timpului în desfășurarea activităților repetitive, permițând redirecționarea eforturilor către consolidarea businessurilor în funcție de viitoarele trenduri din industrie.

Viitoarele trenduri în retail, sub presiunea nevoilor consumatorilor și a politicilor de preț

McKinsey și EuroCommerce au realizat un studiu amplu despre modul în care vor evolua companiile din industria retail în următorii ani, aspecte care vor influența cu siguranță gestionarea afacerilor. Mai jos poți să afli cele mai importante dintre concluziile studiului Navigating the Market Headwinds – The State of Grocery Retail 2022.

Provocările economice. Costurile de producție și distribuție se măresc, iar puterea de cumpărare a clienților este în scădere. De aceea, afacerile vor trebui să ia decizii astfel încât să ofere prețuri competitive și promoții speciale, care vor fi atractive pentru consumatori în următorii ani.

Cererile de pe piață sunt polarizate. Consumatorii cu venituri crescute sunt tot mai atrași să cumpere produse sustenabile, în timp ce consumatorii cu venituri reduse își limitează volumul de cumpărături. De aceea, va fi dificil ca retailerii să mulțumească ambele nișe de piață.

Dificultăți în consolidarea resurselor umane. Există o serie de neajunsuri în ceea ce privește aptitudini esențiale pentru creșterea unor afaceri, printre care cele legate de transformarea digitală și sustenabilitate. Îmbunătățirea aptitudinilor angajaților va trebui să fie și ea o prioritate pentru evoluția companiilor.

Evoluția începe din interiorul organizației. Digitalizează-ți afacerea

Datele arată că trendurile din următorii ani vor spori competiția în domeniul retail, motiv pentru care activitățile din domeniu trebuie optimizate la maxim pentru a face față concurenței. Tehnologia este de partea ta! Cu ajutorul soluțiilor de mobilitate în afaceri dezvoltate de Optimall by AROBS vei automatiza transferul de date între departamente ca să te concentrezi pe dezvoltarea businessului, iar angajații din companie vor fi mult mai productivi. Cu o expertiză de peste 18 ani în domeniu, echipa Optimall by AROBS te poate ajuta cu implementarea soluțiilor personalizate în funcție de nevoile companiei tale, indiferent de industria din care faci parte.

Postați comentarii