Schimbările din e-commerce provocate de evoluția tehnologiei
O mulțime de specialiști susțin faptul că noțiunea de comerț electronic (sau e-commerce) există încă din primele zile ale Internetului. Așadar, acest termen a devenit destul de comun încă de la sfârșitul anilor 1990, odată cu apariția primelor platforme de cumpărături online precum Amazon sau eBay. În prezent, milioane de oameni din întreaga lume utilizează magazinele online pentru a-și face cumpărăturile mult mai rapid și ușor.
Cu toate acestea, tehnologia din spatele acestor platforme avansează într-un ritm accelerat, datorită proiectelor inovatoare în materie de software development. Soluțiile care, în urmă cu câțiva ani, păreau a fi fictive, acum au devenit parte din realitate, astfel că ne putem întreba ce ar mai putea dezvolta companiile de IT outsourcing în viitor. Vom face o scurtă analiză în ceea ce privește rolul comerțului electronic care, de altfel, s-a schimbat radical de-a lungul timpului și devenit tot mai practic, în viața de zi cu zi.
E-Commerce – o soluție eficientă
Companiile de software development au un rol important în comerțul electronic, lucru dovedit, în special, în ultimii ani. Pe măsură ce tehnologia a avansat, companiile în industria de retail au beneficiat de soluții software pentru optimizarea proceselor. În prezent, platformele de comerț electronic au la dispoziție diferite soluții avansate menite să servească anumitor nevoilor specifice, precum sunt cele legate de inventariere, stocuri, clienți, comenzi și multe altele.
Începuturile comerțului electronic
Deși unele site-uri mai mari, precum eBay și Amazon, au dominat piața online în primii ani de la lansare, acest lucru a început să se schimbe în anii 2000. Evoluția Internetului, marcată prin trecerea de la rețeaua fixă prin cablu la wireless, a condus la apariția a doi factori importanți de schimbare, privind mediul online:
• Viteza internetului s-a îmbunătățit considerabil;
• Datorită cererii ridicate, prețurile pentru pachetele de Internet au fost reduse.
Cu alte cuvinte, consumatorii au avut acces facil și rapid la mediul online, plătind un preț mult mai scăzut față de cel anterior. Acest lucru a deschis o piață complet nouă și drept urmare, a fost necesar ca sectorul comerțului electronic să se adapteze schimbărilor.
Soluții personalizate pentru un sector competitiv
Proprietarii afacerilor din mediul online sunt tot mai preocupați de optimizarea proceselor, datorită conștientizării rolului pe care tehnologia îl are, aceasta având un impact implicit asupra întregii industrii de retail. Termenul cel mai potrivit pentru a descrie situația actuală a sectorului comerțului electronic este personalizarea. Acest lucru poate fi posibil prin intermediul furnizorilor de servicii software, astfel că, un parteneriat cu o companie de IT Outsourcing poate reprezenta o necesitate.
Spre exemplu, timpul de procesare al unei comenzi trebuie să fie cât mai scurt, deoarece clienții sunt dispuși să investească tot mai puțin timp în aceste operațiuni. De asemenea, diversificarea opțiunilor de plată reprezintă un criteriu esențial, o dată cu dezvoltarea soluțiile de plăți digitale. Aceste lucruri pot fi realizate cu ajutorul companiilor de software development care pot veni cu soluții inovatoare, menite să îmbunătățească experiența clienților. Cu alte cuvinte, clienții caută o experiență mult mai personalizată și versatilă.
Industria de software development a facilitat adoptarea unor soluții complexe și avansate, precum inteligența artificială, machine learning sau chiar realitatea augmentată, în cadrul sectorului de e-commerce. Cu alte cuvinte, platformele de retail au fost nevoite să adopte sisteme inteligente menite să satisfacă cerințele tot mai complexe ale consumatorilor finali.